Кафедра
Колектив
Наука
Навчання
Студенту
Абітурієнту
Лабораторії
Новини
Контакти

 

Кафедра автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій (АКІТ) – це навчально-науковий підрозділ економічного факультету Львівського національного аграрного університету.

 Історія кафедри

У 1967 р. було створено кафедру економіко-математичних методів і обчислювальної техніки, яка в 1971 р. була реорганізована в кафедру економічної кібернетики, а в 2001 р. перейменована на кафедру інформаційних технологій.

Наказом ректора Львівського національного аграрного університету від 31.08.2018 року після прийняття відповідної ухвали Вченою радою університету кафедра реорганізована та перейменована у кафедру автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій. Завідувачем кафедри було тимчасово призначено д.т.н., професора В.М. Чаплигу.

З 2019 року викладачі кафедри забезпечують підготовку фахівців зі спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» за освітнім ступенем «Бакалавр» (освітня програма «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології»).

За час існування кафедри на посаді завідувача були:

1971–1984 рр. – к.е.н., доцент З.С. Кадюк;

1984–1989 рр. – к.е.н., доцент В.М. Рябокобиленко;

1989–1995 рр. – к.е.н., доцент З.С. Кадюк;

1995–2005 рр. – д.ф.-м.н., професор М.С. Сявавко;

2005–2015 рр. – к.ф.-м.н., доцент Т.В. Пасічник;

2015–2018 рр. – к.е.н., доцент А.М. Желєзняк;

вересень-жовтень 2018 р. – д.т.н., професор В.М.Чаплига;

з листопада 2018 р. кафедру очолив д.т.н., професор С.П. Яцишин.

Місія кафедри

 Місія кафедри автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій полягає в підготовці конкурентоспроможних фахівців з автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій, які здатні ефективно працювати в умовах стрімкої цифровізації економіки країни, управляти науково-технічними програмами та процесами цифрової трансформації на підприємствах різних форм власності з використанням інтелектуальних сенсорів та інформаційно-комунікаційних і робототехнічних систем автоматизації, вирішувати завдання з розвитку української «цифрової» держави, де переважна більшість процесів та баз даних має бути оцифрованою.

Основні напрями діяльності кафедри:

  • забезпечення високої якості надання освітніх послуг на засадах студентоцентрованого навчання та максимального забезпечення можливості отримання студентами першого місця роботи завдяки врахуванню вимог та очікувань потенційних роботодавців, а також постійного підвищення наукового, навчально-методичного та професійно-педагогічного рівня професорсько-викладацького корпусу факультету;
  • посилення теоретичної та професійної підготовки випускників та формування в них заданих освітньою програмою компетентностей в умовах високої конкуренції на ринку освітніх послуг шляхом запровадження освітніх програм нового покоління, які є конкурентними в сучасному європейському просторі вищої освіти та відповідають запитам стейкхолдерів;
  • формування у студентів професійно-орієнтованої іншомовної комунікативної компетентності;
  • забезпечення виходу на провідні позиції у національній освітньо-професійній сфері й, зокрема, в ІТ-сфері, направленій на забезпечення високого рівня комп’ютерно-інтегрованих технологій у сільському господарстві, переробній та харчовій промисловості, завдяки високій якості підготовки фахівців;
  • організація підготовки та навчання студентів на засадах різних форм навчання, включаючи дуальну форму;
  • організація науково-дослідної діяльності студентів та забезпечення підготовки магістрів за спеціальністю.

 Візія кафедри:

  • розвиток інформаційно-освітньої та ІТ-базованої платформи для забезпечення інтересів держави й бізнесу, громадян і стейкхолдерів;
  • формування освітньо-науково-дослідницького центру, лабораторій, бізнес-інкубаторів, ІТ-кластерів сільськогосподарського спрямування тощо.

 Основні завдання стратегічного розвитку:

  • Забезпечення якості освіти шляхом модернізації навчально-методичної роботи;
  • Впровадження у навчально-виховний процес освітніх інновацій, сучасних педагогічних та інформаційно-комунікативних послуг;
  • Забезпечення освітньої діяльності з акредитації спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології»;
  • Забезпечення показників кадрового потенціалу на рівні акредитаційних вимог;
  • Підвищення професійної кваліфікації викладачів шляхом проходження курсів підвищення кваліфікації, стажування та отримання сертифікатів знання іноземної мови на рівні В2;
  • Виконання науково-дослідних робіт на госпдоговірну тематику, що фінансуються за рахунок коштів замовника;
  • Розробка нових та вдосконалення чинних навчальних планів і програм;
  • Створення і розбудова для цілей навчання і досліджень сучасного навчального та дослідницького середовищ;
  • Участь у розробці, вдосконаленні, інформатизації та комп’ютеризації навчально-виховного процесу;
  • Допомога кафедрам факультету та університету в цілому у системному використанні інформаційно-комунікаційних технологій в навчальному процесі;
  • Партнерство кафедри з навчально-науковими закладами України та закордону, установами та підприємствами у напрямку забезпечення підготовки фахівців спеціальності;
  • Участь працівників кафедри АКІТ у міжнародних програмах академічної мобільності;
  • Формування освітньо-наукових програм підготовки магістрів спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології»;
  • Проведення олімпіад і конкурсів студентських наукових робіт;
  • Забезпечення доступу до світових освітніх та наукових ресурсів через мережу Інтернет. 

Освітня діяльність кафедри

Навчальна діяльність кафедри тісно пов’язана з науковою діяльністю науково-педагогічних працівників і студентів. Колектив кафедри автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій налічує 11 науково-педагогічних працівників (на постійному місці праці та за сумісництвом), з яких 3 професори (д.т.н.), 8 доцентів.

Результати наукових досліджень викладачів опубліковані у фахових наукових вісниках та журналах, які включені до міжнародних наукометричних баз даних (Web of Science, Scopus, Google Scholar тощо), матеріалах міжнародних наукових конференцій та семінарів.

Результати науково-дослідної роботи викладачів безпосередньо використовуються в навчальному процесі. Викладачі кафедри керують науковою діяльністю студентів, рецензують наукові і навчально-методичні роботи працівників інших закладів вищої освіти та наукових установ, а також здійснюють активну наукову та освітню діяльність у рамках національних і міжнародних зв’язків. 

Партнери кафедри

 Хоча кафедра створена лише в 2018 році, але за короткий час існування співробітниками було досягнуто значних успіхів у співпраці з такими підприємствами: ДП НДІ «Система», ТзОВ «Автоград», ТзОВ «Маркетологиня», ДП «Реком-С», ТОВ «Парус-Регіони», ТзОВ «Кварт Софт».

Зазначені підприємства консультують кафедру стосовно напрямку розвитку навчального процесу та освітньої програми «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології». Партнери кафедри забезпечують узгодження навчальних дисциплін, щоб отримані компетенції та знання майбутніх спеціалістів були актуальними в реальному секторі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій, а фахівці були конкурентоздатними.

 

Кафедра
Колектив
Наука
Навчання
Студенту
Абітурієнту
Лабораторії
Новини
Контакти

 

Контактна інформація:

80381, вул. В. Великого, 1

м. Дубляни, Жовківський район

Львівська область 

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.@This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.@This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

(032) 22-42-929

Кафедра
Колектив
Наука
Навчання
Студенту
Абітурієнту
Лабораторії
Новини
Контакти

 

 

Лабораторії кафедри автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій

 На кафедрі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій функціонує 3 навчальних лабораторії та комп’ютерні класи:

- лабораторія графічного програмування, каб. 107 (головний корпус);

- лабораторія засобів вимірювання, каб. 109 (головний корпус);

- лабораторія робототехніки та Інтернету речей, каб. 114 (головний корпус);

- комп’ютерні класи, каб. 111 та 113 (головний корпус).

Здебільшого вищезазначені навчальні лабораторії використовуються для виконання лабораторних та практичних занять, які дають змогу студентам отримати практичні знання та вміння в області використання та розроблення комп’ютерно-інтегрованих технологій.

У лабораторії графічного програмування встановлено:

NI USB-6009 USB Data Acquisition Card Module фірми National Instruments (USA).

Наявне лабораторне обладнання допомагає студентам освоювати та досліджувати сучасні комп’ютерно-інтегровані технології в системах автоматизації сільськогосподарського виробництва.

Комп’ютерні класи вміщують 20 сучасних робочих місць, оснащених комп’ютерами на базі процесора Intel Core i5-9400F, об’єднаними в локальну мережу. У класах передбачено підключення комп’ютерів до мережі Інтернет.

Перевагою такої організації роботи комп’ютерних класів є висока універсальність створюваної інфраструктури. Завдяки використанню повноцінного ПК на кожному робочому місці досягається висока продуктивність всього комплексу. Саме це дозволяє використовувати різноманітні сценарії комп’ютерного навчання, застосовувати як мережеві, так і локальні навчальні програми та тренажери.

У комп’ютерних класах проводяться практичні та лабораторні заняття із таких дисциплін:

- Комп’ютерні технології та програмування;

- Інформаційні технології;

- Числові методи;

- Економіко-математичне моделювання та економетрія;

- Комп’ютерно-інтегровані технології та автоматизоване управління в сільському господарстві;

- Електронна комерція;

- Моделювання технологічних об’єктів та автоматизовані системи управління.

Лабораторію засобів вимірювання обладнано:

- осцилографом Ф4372;

- вольтметром універсальним Б7-21А.  

На основі цього обладнання розроблено комплекси лабораторних робіт, які дозволяють студентам закріпити отримані ними теоретичні знання на практиці із таких дисциплін: «Технологічні вимірювання і прилади»; «Основи автоматики у сільському господарстві»; «Метрологія, стандартизація, сертифікація».

Поставлено низку лабораторних робіт, які передбачають вивчення процесів побудови, роботи та використання вимірювальних приладів. При цьому студенти вивчають метрологічні характеристики засобів вимірювання, визначення похибок вимірювання. У студентів виробляється досвід роботи з вимірювальними приладами та установками, що дає розуміння мереж як енергетичних, так й інформаційних.

У лабораторії проводяться експерименти з вимірювань інтегральних значень напруги змінного струму різної форми та частоти приладами різних систем, з вимірювань електричного опору на постійному струмі за допомогою амперметра та вольтметра, цифрового омметра і тестера, з вимірювань електричного опору одинарним мостом постійного струму, з розрахунку елементів схеми моста. 

У лабораторії робототехніки та Інтернету речей проводяться лабораторні роботи із наступних дисциплін: «Робототехнічні системи», «Мікропроцесори і мікроконтролери».

Під час виконання лабораторних робіт та у позаурочний час студенти здобувають знання та вміння щодо:

- налагодження технічних засобів автоматизації та систем керування;

- проєктування багаторівневих систем керування і збору даних для формування бази параметрів процесу та їх візуалізації за допомогою засобів людино-машинного інтерфейсу;

- розробки прикладного програмного забезпечення для мікропроцесорних систем управління на базі локальних засобів автоматизації;

- розробки алгоритмів та комп’ютерних програм з використанням мов високого рівня та технологій об’єктно-орієнтованого програмування.

Кафедра
Колектив
Наука
Навчання
Студенту
Абітурієнту
Лабораторії
Новини
Контакти

 

Освітня програма «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології»

Кафедра є випусковою і здійснює підготовку фахівців за спеціальністю 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології». Термін навчання за освітнім ступенем «Бакалавр»: на денній формі навчання – 3 роки 10 місяців (на основі середньої освіти), 1 рік 10 місяців (на основі ОС «Молодший спеціаліст» ); на заочній формі навчання – 4 роки 8 місяців (на основі середньої освіти).

Мета освітньої програми: підготовка фахівців з автоматизації у галузі агропромислового комплексу (АПК) та суміжних галузях, здатних до комплексного розв’язання задач з розроблення нових і вдосконалення, модернізації та експлуатації наявних комп’ютерно-інтегрованих систем автоматизації виробничих процесів у галузях сільського господарства, транспорту, промисловості та інших із застосуванням інтелектуальних інформаційно-комунікаційних систем і технологій, мікропроцесорної та комп’ютерної техніки, обґрунтування вибору програмно-технічних засобів автоматизації, проєктування та розроблення прикладного програмного забезпечення різного призначення. 

Основним напрямком освітньої програми «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» є інтеграція загальнотехнічної та спеціальної інформаційно-технологічної підготовки для професійної діяльності у виробничо-технічних, проєктних та експлуатаційних службах, що забезпечують проєктування, експлуатацію та обслуговування автоматизованого обладнання і програмно-технічних комплексів у сфері автоматизованих комп’ютерних систем в АПК та інших галузях економіки.

Особливості освітньої програми – поєднання вивчення процесів цифрової трансформації сукупності галузей АПК, засвоєння методів і засобів автоматизації та інтелектуальних технологій проєктування, супроводу, управління та захисту комп’ютерно-інтегрованих систем в АПК та інших галузях економіки країни; проходження практик на підприємствах АПК, які активно впроваджують у виробничі процеси та експлуатують сучасні системи автоматизації і комп’ютерно-інтегровані технології, що дозволяє застосовувати їх досвід у викладанні відповідних дисциплін, проходити практичну підготовку, виконувати реальні проєкти. 

В процесі навчання вивчаються:

  • Вища математика;
  • Інформаційні технології;
  • Фізика;
  • Числові методи;
  • Іноземна мова;
  • Основи автоматики у сільському господарстві;
  • Економіка та організація аграрного виробництва;
  • Комп'ютерна графіка;
  • Електротехніка;
  • Технічні засоби автоматизації;
  • Мікропроцесори і мікроконтролери;
  • Комп'ютерні технології та програмування;
  • Моделювання технологічних об’єктів та автоматизовані системи управління;
  • Технологічні вимірювання і прилади;
  • Теорія автоматичного керування та її застосування в АПК;
  • Аналіз, моделювання та проєктування елементів та систем автоматизації  в АПК;
  • Електроніка та схемотехніка;
  • Графічні мови програмування;
  • Метрологія, стандартизація, сертифікація;
  • Системний аналіз;
  • Енергетичний аудит;
  • Мехатроніка;
  • Електронна комерція;
  • Автоматизовані  процеси в сільському господарстві;
  • Комп’ютерно-інтегровані технології та автоматизоване управління в сільському господарстві.

Вміння і компетенції, якими буде володіти бакалавр за освітньою програмою «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології»:

  • Вміти розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі автоматизації та приладобудування або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій, методів і програмно-технічних засобів розробки, супроводу та експлуатації інтелектуальних комп’ютерних систем в АПК та інших галузях економіки країни.
  • Вміти застосовувати сучасні інформаційні технології та мати навички розробки алгоритмів та комп’ютерних програм з використанням мов високого рівня та технологій об’єктно-орієнтованого програмування, створювати бази даних та використовувати інтернет-ресурси.
  • Вміти проводити аналіз об’єктів автоматизації і обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та схем керування ними на основі результатів дослідження їх властивостей.
  • Вміти застосовувати методи теорії автоматичного керування для дослідження, аналізу та синтезу систем автоматичного керування.
  • Вміти застосовувати методи системного аналізу, моделювання, ідентифікації та числові методи для розроблення математичних та імітаційних моделей окремих елементів та систем автоматизації в цілому, для аналізу якості їх функціонування із використанням новітніх комп’ютерних технологій.
  • Вміти застосовувати знання про основні принципи та методи вимірювання фізичних величин і основних технологічних параметрів для обґрунтування вибору засобів вимірювань та оцінювання їх метрологічних характеристик.
  • Мати навички налагодження технічних засобів автоматизації та систем керування.
  • Вміти проєктувати багаторівневі системи керування і збору даних для формування бази параметрів процесу та їх візуалізації за допомогою засобів людино-машинного інтерфейсу, використовуючи новітні комп’ютерно-інтегровані технології та функції багатьох змінних, операційне числення, теорію функції комплексної змінної, теорію ймовірностей та математичну статистику, теорію випадкових процесів в обсязі, необхідному для користування математичним апаратом та методами у галузі автоматизації та приладобудування.
  • Вміти обґрунтовувати вибір структури та розробляти прикладне програмне забезпечення для мікропроцесорних систем управління на базі локальних засобів автоматизації, промислових логічних контролерів та програмованих логічних матриць і сигнальних процесорів.
  • Вміти виконувати роботи з проєктування систем автоматизації, знати зміст і правила оформлення проєктних матеріалів, склад проєктної документації та послідовність виконання проєктних робіт з врахуванням вимог відповідних нормативно-правових документів та міжнародних стандартів.
  • Вміти використовувати різноманітне спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язування типових інженерних задач у галузі автоматизації, математичного моделювання, автоматизованого проєктування, керування базами даних, комп’ютерної графіки. 

Фахівці з автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій зможуть працювати на посадах:

- розробника і фахівця із впровадження комп’ютерно-інтегрованих систем управління для різних галузей промисловості та АПК;

- фахівця з сучасних мережних технологій для збору та оброблення технологічної інформації в логістиці та цифровому землеробстві;

- технічного керівника розробки комп’ютерно-інтегрованих систем. 

Галузі, в яких можна працювати після закінчення навчання:

- розробка прикладного програмного забезпечення з використанням методів машинного навчання, штучного інтелекту;

- розробка програмних застосувань для мобільних пристроїв на базі Android і iOS;

- розробка технологій створення і використання «розумних» пристроїв;

- формування нових ідей та їх реалізація в проєктах;

- організація роботи малих колективів. 

Умови вступу для здобуття освітнього ступеня (ОС) «Бакалавр» на основі повної загальної середньої освіти

Сертифікати ЗНО

(бюджет або контракт)

1. Українська мова та література;

2. Математика;

3. Історія України або іноземна мова, або біологія, або географія, або фізика, або хімія (за вибором).

Для вступу на навчання на основі повної загальної середньої освіти (денна та заочна форми навчання) вступники можуть подати документи тільки в електронній формі зі свого електронного кабінету. Для надання допомоги вступникам під час подання заяв в електронній формі в університеті створено консультаційний центр.

Для вступу на спеціальність 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» абітурієнтові необхідно подати такі документи:

1. Заяву про участь у конкурсному відборі.

2. Сертифікати ЗНО з наступних предметів:

  • Українська мова та література;
  • Математика;
  • Історія України або іноземна мова, або біологія, або географія, або фізика, або хімія (за вибором).

3. Свідоцтво про повну загальну середню освіту та додаток до нього.

4. Копію документа, що посвідчує особу та громадянство (ID-картки з витягом із державного демографічного реєстру, або 1-2 сторінок паспорта та даних з нього про прописку).

5. Чотири кольорові фотокартки розміром 3х4 см.

6. Копію військово-облікового документа (для військовозобов’язаних).

Термін навчання на стаціонарі становить 4 роки, а на заочній формі – 4 роки 7 місяців. 

Умови вступу для здобуття освітнього ступеня «Бакалавр» на основі освітньо-кваліфікаційного рівня «Молодший спеціаліст»

Для вступу на навчання на основі освітньо-кваліфікаційного рівня «Молодший спеціаліст» (денна та заочна форми навчання) вступники особисто подають в приймальну комісію наступні документи:

1. Заяву про участь у конкурсному відборі.

2. Сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури, математики. На контракт – сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури, Історії України або іноземної мови, або математики, або біології, або географії, або фізики, або хімії (за вибором).

3. Диплом молодшого спеціаліста з додатком.

4. Копію документа, що посвідчує особу та громадянство (ID-картки з витягом із державного демографічного реєстру, або 1-2 сторінок паспорта та даних з нього про прописку).

5. Чотири кольорові фотокартки розміром 3х4 см.

6. Копію військово-облікового документа (для військовозобов’язаних). 

Для вступу на навчання абітурієнти складають фахове вступне випробування (5 письмових екзаменаційних питань зі спеціальності). Абітурієнти, які успішно пройшли вступні випробування, зараховуються на навчання зі скороченим терміном – 2 роки. Термін навчання на заочній формі становить 2 роки 2 місяці.

Кафедра
Колектив
Наука
Навчання
Студенту
Абітурієнту
Лабораторії
Новини
Контакти

 

Навчання на кафедрі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій

Кафедра автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій здійснює підготовку фахівців зі спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» за освітнім ступенем «Бакалавр» (освітньо-професійна програма «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології», галузь знань 15 «Автоматизація та приладобудування»).

Основним напрямком спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» є розробка інформаційних і керуючих систем, які сьогодні є невід’ємними складовими функціонування підприємств в цифровій економіці.

Актуальність спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» обумовлена попитом роботодавців на фахівців з автоматизації, які можуть розробляти та впроваджувати комп’ютерно-інтегровані системи управління для різних галузей промисловості та АПК, застосовувати сучасні мережні технології для збору та оброблення технологічної інформації в логістиці та цифровому землеробстві, виконувати дослідницькі проєкти та проєкти логістичних систем для виробничих та транспортних організацій, проєктувати автоматизовані склади, організовувати управління як матеріальними, так і нематеріальними потоками підприємств.

Спеціальність 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» дає можливість отримати достатній рівень знань щодо роботи із сучасними засобами автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій та знайти високооплачувану роботу.

Підготовка студентів на кафедрі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій здійснюється за навчальними та робочими навчальними планами освітньої програми «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» ОС «Бакалавр».

Для студентів спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» викладаються такі дисципліни:

- Основи автоматики у сільському господарстві;

- Технічні засоби автоматизації;

- Мікропроцесори і мікроконтролери;

- Числові методи;

- Комп'ютерні технології та програмування;

- Моделювання технологічних об’єктів та автоматизовані системи управління;

- Технологічні вимірювання і прилади;

- Теорія автоматичного керування та її застосування в АПК;

- Аналіз, моделювання та проєктування елементів та систем автоматизації в АПК;

- Електроніка та схемотехніка;

- Графічні мови програмування;

- Електронна комерція;

- Автоматизовані процеси в сільському господарстві;

- Комп’ютерно-інтегровані технології та автоматизоване управління в сільському господарстві;

- Робототехнічні системи;

- Метрологія, стандартизація, сертифікація.

Викладачі кафедри здійснюють підготовку студентів інших спеціальностей та інших факультетів. Для них викладаються такі дисципліни:

- Економіко-математичне моделювання та економетрія;

- Економетрія;

- Моделювання і прогнозування стану довкілля;

- Електронна комерція;

- Інформаційні системи в галузі;

- Інформаційні технології та геоінформаційні системи;

- Інформаційні системи в обліку і оподаткуванні;

- Інформаційні системи в фінансах, банківській справі та страхуванні;

- Інформаційні системи і технології в туризмі;

- Міжнародна інформація;

- Інформаційні технології;

- Інформатика. 

Кафедра забезпечує формування компетенцій у майбутніх фахівців, які забезпечують створення та підтримування систем автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій. Для цього надає достатній рівень знань з програмування (С++, С#) та техніки (створення роботизованої техніки, пристроїв Інтернету речей, пристроїв на основі Arduino, IP-телефонії).

Теоретична підготовка майбутніх фахівців зі спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» здійснюється на підставі сучасних досягнень науки та техніки, а також вимог партнерів та ІТ-компаній. Випускник після закінчення навчання може себе реалізувати як інженер-програміст, інженер з комп’ютерних систем, програміст, інженер з автоматизації процесів логістики та точного землеробства, диспетчер, оператор, логіст, менеджер з роботи з клієнтами. 

Практична підготовка майбутніх фахівців зі спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» здійснюється за допомогою програмного забезпечення:

- Arduino IDE;

- MATLAB;

- MathCad.

Для забезпечення практичної підготовки майбутніх фахівців зі спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» використовуються наявні на кафедрі лабораторії та обладнання:

- лабораторія графічного програмування, лабораторія засобів вимірювання, лабораторія робототехніки та Інтернету речей;

- різноманітні комплектуючі Arduino для конструювання схем та написання програм до побудови складних систем;

- NI USB-6009 USB Data Acquisition Card Module для розробки дослідних зразків засобів автоматизації.

Практична підготовка студентів та закордонне навчання

Студенти ЛНАУ мають широкі можливості пройти закордонні практики, взяти участь в обміні (трансфері) студентів, навчатися за програмою подвійних дипломів у багатьох європейських університетах, з якими ЛНАУ має укладені угоди про навчально-наукову і культурну співпрацю. Головними європейськими країнами, які студенти можуть обрати для проходження практик, є Польща, Німеччина, Швеція та Данія.

Навчальним планом передбачені навчальні практики та виробнича практика. Практики проходять під керівництвом провідних науково-педагогічних працівників кафедри на базі лабораторій кафедри та факультету. Проходження переддипломної практики можливе на базі підприємств. Надається перевага сучасним високотехнологічним підприємствам та висококваліфікованим фахівцям-керівникам практик, які здатні забезпечити високоякісне та високоефективне проходження практик. За результатами проходження практик більшість студентів отримують пропозиції стосовно працевлаштування.

 Забезпечення якості освітнього процесу під час підготовки студентів спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології»

На кафедрі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій особлива увага приділяється питанню підвищення якості освітнього процесу. Із залученням стейкхолдерів переглядається та оновлюється освітня програма, робочі програми навчальних дисциплін. Після завершення вивчення дисциплін, що читаються на кафедрі, проводяться анкетування студентів, що дає змогу викладачам переглядати структури дисциплін та їх наповнення.

Викладачі кафедри щороку проходять навчання та підвищення кваліфікації, беруть участь у тематичних заходах, організованих виробничими та науково-дослідними компаніями. Викладачі кафедри активно беруть участь у міжнародних програмах та налагоджують партнерство з європейськими закладами вищої освіти.

Філії кафедри:

ДП НДІ «Система», ТзОВ «Автоград», ТзОВ «Маркетологиня», ДП «Реком-С», ТОВ «Парус-Регіони».

Кафедра
Колектив
Наука
Навчання
Студенту
Абітурієнту
Лабораторії
Новини
Контакти

 

Наукова діяльність кафедри автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій

 Напрями наукових досліджень:

 Кафедра автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій проводить наукові дослідження в рамках наукової тематики економічного факультету Львівського національного аграрного університету за розділом «Спеціалізована система відстеження в реальному часі кіберфізичних об’єктів». У цих дослідженнях викладачі є виконавцями окремих її підрозділів за напрямами:

- Розробка віртуальних пристроїв для оцінювання якості сільськогосподарської продукції;

- Розробка кіберфізичних систем та метрологічних засобів в агропромисловому виробництві;

- Моделі, методи та нові підходи до управління кіберфізичними системами. 

Наукова робота викладачів

 На кафедрі виконуються наукові дослідження, тематика яких адаптована до сучасних наукових тенденцій та регіональних потреб у сфері автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій. Результати науково-дослідної роботи викладачів безпосередньо використовуються в навчальному процесі.

Викладачі кафедри керують науковою діяльністю студентів, рецензують наукові і навчально-методичні роботи, а також здійснюють активну наукову та освітню діяльність у рамках національних і міжнародних зв’язків.

Кафедра має широкі наукові зв'язки з провідними науковими організаціями та закладами вищої освіти України та ближнього зарубіжжя, зокрема з Національним університетом «Львівська політехніка», Луцьким національним технічним університетом, ДП «Науково-дослідний інститут метрології вимірювальних і управляючих систем», Старопольською Вищою школою м. Кельце (Польща), Технічним університетом м. Острава (Чехія) та іншими установами.

 Студентська наукова робота

 Плідно працюють на кафедрі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій економічного факультету Львівського національного аграрного університету два студентських наукових гуртки, в яких займаються науково-дослідною роботою у напрямі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій 40 студентів. Результати досліджень щороку апробуються на студентських наукових конференціях та конкурсах наукових робіт. Також, діяльність наукових гуртків сприяє залученню студентів до проведення науково-дослідної діяльності, участі у наукових та бізнес-проєктах, науково-практичних заходах та конкурсах, створенню умов для творчого зростання у процесі навчання і оволодіння фахом. Члени наукового гуртка ознайомлюються з принципами, методами, інструментарієм наукової та дослідницької роботи, беруть активну участь в науковому та громадському житті університету, розвивають свої творчі здібності, поглиблюють знання з фахових навчальних дисциплін, набувають досвіду проведення спільних наукових досліджень за участю викладачів, студентів та представників бізнесу, вчаться розробляти та представляти навчальні та наукові проєкти і підтримувати їх реалізацію. Студенти, які займаються в гуртку, виборюють високі місця на змаганнях різного рівня.

Щороку студенти під керівництвом викладачів кафедри отримують призові місця на всеукраїнських конкурсах наукових робіт. Зокрема у 2020 році:

- під керівництвом доцента кафедри Лисої О.В. студент Фігель М.Р. здобув диплом 3-го ступеня у 2020 р. на ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка» у Луцькому національному технічному університеті (м.Луцьк);

- під керівництвом доцента кафедри Іваницького І.Є. студент Білецький З.Т. здобув диплом 3-го ступеня у 2020 р. на ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Економічна кібернетика» у Львівському національному університеті ім. Івана Франка;

- під керівництвом доцента кафедри Смолінського В.Б. студентка Сеньків О.В. вийшла у ІІ тур Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Економічна кібернетика» у Львівському національному університеті ім. Івана Франка;

- під керівництвом проф. Чаплиги В.М. член студентського наукового гуртка Мельник А.В. у 2020 р.вийшов у ІІІ тур Всеукраїнського конкурсу «Завтра UA».

Subcategories